[O1] [O1]Proszę o komentarz do tych fotek - awaria zawieszen
Widok gniazda amortyzatorów z komory silnika. Który prawidłowy? Jak to naprawić?
Samochód ściąga w prawo.
Ups, coś mi się pliki nie załączają!!! Dam link zewnętrzny: Fotki
Dzięki z góry za pomoc.
a na równym stoisz? podejrzewam ze do wymiany łożyska mc persona ale moge sie mylic. przy skrecaniu nic ci nie trze albo skrzypi, w czasie jazdy nie stuka?
Skrzypi na postoju jak kręcę, zaczęło ściągać w prawo jak puszczę kierownicę, coś stuka w środku po prawej i ni cholery nie mogę o kilku dni dojść co to może być. Może jest to coś powiązane?
nie jestem pewien czy octavia ma to samo co golf3 ale jak tak to do wymiany masz lozyska mcpersona takie metalowo gumowe elementy z lozyskiem w srodku ktore zamontowane sa na samej gorze nad sprezyna
nie jestem pewien czy octavia ma to samo co golf3 ale jak tak to do wymiany masz lozyska mcpersona takie metalowo gumowe elementy z lozyskiem w srodku ktore zamontowane sa na samej gorze nad sprezyna
prosto - sciagaczem sciskasz sprezyne odkrecasz srobe z gory i wymieniasz to lozysko. zakrecasz i zakladasz. mechanik duzo za to nie bierze wiec polecam bo po co sie meczyc i wkurzac jak bedzie problem z odkreceniem sruby.
prosto - sciagaczem sciskasz sprezyne odkrecasz srobe z gory i wymieniasz to lozysko. zakrecasz i zakladasz. mechanik duzo za to nie bierze wiec polecam bo po co sie meczyc i wkurzac jak bedzie problem z odkreceniem sruby.
prosto - sciagaczem sciskasz sprezyne odkrecasz srobe z gory i wymieniasz to lozysko. zakrecasz i zakladasz. mechanik duzo za to nie bierze wiec polecam bo po co sie meczyc i wkurzac jak bedzie problem z odkreceniem sruby.
Witam.
Ponieważ jestem świeżo po wymianie amorków mogę napisać na trudności jakie napotkasz:
- przy odkręcaniu górnej śruby jeżeli masz oryginalne amorki wystarczy odgiety klucz 21 i imbus 7.
Natomiast jeżeli ktoś wstawił inne amorki może być zamiast imbusa klucz 8 i jak ja miałem przy nowych amorkach KYB klucz 19.
-poniżej łożysko mocowane jest śrubą 21 i tutaj jest już gorzej bo musi być klucz najlepiej fajkowy z dość małą średnicą zewnętrzną. Klucz oczkowy niestety nie wchodzi już.
U mnie dość ciężko było dostać klucz fajkowy znalazłem w jednym sklepie KING TON-za 48zł.
A najgorsze jest to, że przy KYB do niczego już się nie zdał bo uniemożliwiał przyczymanie kluczem płaskim 8 tłoczyska amorka (w oryginale klucz imbusowy). Musiałem troche modyfikować następny zakupiony klucz (kolejne 46zł), poprzez piłowanie średnicy zewnętrznej na odpowiedni wymiar aby wszedł w poduszkę mocowania łożyska umożliwiając dokręcenie łożyska.
No i musisz mieć dość dobre sciągacze do sprężyn w ilości 2 szt.
Pewnie ktoś powie że za cene kluczy miałbym wymiane prawie w cenie u mechanika, jednak po ostatnich poprawkach w samochodach różnych ludzi po mechanikach stwierdzam, że coraz ciężej o dobrego mechanika u mnie w mieścinie.
pozdro
krzyzie
Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:
Już po robocie, dobrze że zleciłem mechanikowi robotę bo okazało się że poszła sprężyna
Nowa już zamontowana, łożyska i poduszeczki i mam ciszszszszę
Dzięki wszystkim za posty.
Komentarz